Entrepreneuriat, éthique et impact sociétal

Notre faculté forme les étudiants à acquérir une conscience aiguë des questions d’éthique et de respect de la vie privée dans la conception et la pratique de l’ingénierie. Nous encourageons également nos étudiants à innover et à développer leurs compétences entrepreneuriales dans la recherche de solutions à des problèmes ayant un impact sociétal important dans les domaines du transport, des sciences de la santé, des matériaux abordables, de l’alimentation et de la nutrition, et de l’énergie.

Actualités associées

“We need to empower people with disabilities”

“Why do we throw away electronics when they break?”

Teaming up to solve water-related problems in Ghana

Actualités associées

• Hand exoskeletons, robotics and intelligent houses for providing assistance, EPFL engineer Luca Randazzo is not one to give up. His choices in life have been driven by one purpose: helping his sister who suffers from disability.

• With electronic waste on the rise, recent EPFL robotics graduate Ken Pillonel has turned to YouTube to make a statement about the repairability of our devices.

• Two EPFL students, Nour Ghalia Abassi and Mohamed Ali Dhraief, spent ten days in Ghana working on water-related projects.